17 lipca 2023 AGD
Który sklep, czy to Biedronka, Lidl, Aldi czy Netto, bije wszystkie rekordy?

Biedronka jest największym uczestnikiem na polskim rynku dyskontów

Polski rynek dyskontów od lat cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów, którzy poszukują atrakcyjnych cen i szerokiego wyboru. Jednym z największych graczy na tym rynku jest Biedronka, która utrzymuje swoją pozycję lidera. Biedronka, będąca własnością portugalskiej firmy, posiada największą sieć dyskontową w Polsce i stale się rozwija. W grudniu 2022 roku otworzyła aż 24 nowe sklepy, z czego większość zlokalizowana jest w województwie mazowieckim. Nawet najmniejsze miejscowości, takie jak Czerwińsk nad Wisłą, doczekały się swoich sklepów Biedronka.

W ciągu całego roku 2022 Biedronka otworzyła 157 sklepów, co przekroczyło początkowy cel. Obecnie sieć Biedronka posiada 3395 placówek, co oznacza wzrost w porównaniu do 3250 sklepów w 2021 roku.

Lidl osiągnął rekordową liczbę otwarć

Lidl jest kolejnym mocnym graczem na rynku dyskontowym. W roku 2022 otworzył 100 nowych sklepów, co sprawia, że mają imponującą liczbę 850 placówek w Polsce. Jeśli będą kontynuować rozwój w takim tempie, można oczekiwać, że w pierwszej połowie 2023 roku liczba sklepów Lidla przekroczy 900. Polska spółka Lidl została założona w 2002 roku, a pierwszy sklep sieci został otwarty w Poznaniu. Ponadto Lidl wypuścił na rynek Polski aplikację Lidl Plus z promocjami i kuponami. A już niedługo gazetki papierowe znikną z półek sklepów.

Netto zyskuje na tempie dzięki przejęciom Tesco

Duńska sieć dyskontów NETTO rozwija się i zyskuje popularność w Polsce. Po przejęciu części biznesu Tesco w 2021 roku, Netto przyspieszyło swoje działania ekspansywne. W 2022 roku otworzyło ponad 60 nowych sklepów, co pozwoliło im na posiadanie łącznie ponad 660 placówek. Oprócz tradycyjnych dyskontów, Netto wprowadziło również sklep w formacie city, który oferuje mniejszy wybór produktów, ale dostosowany do lokalnych potrzeb klientów.

ALDI ma nadzieję na zwiększenie tempa

Inną siecią dyskontów, która pojawiła się na polskim rynku, jest niemiecka sieć ALDI. Jej pierwsze sklepy zaczęły działać w Polsce w 2008 roku. Od tamtej pory ALDI rozwija się bardzo dynamicznie i obecnie posiada 250 sklepów na terenie całego kraju. Planuje ona otworzenie 500-600 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat, co oznacza, że rocznie zostanie otwartych 60-70 nowych sklepów. ALDI bezpośrednio konkurować będzie z LIDLEM oraz innymi sieciami dyskontowymi.

Dino ustanawia nowe rekordy

Warto zwrócić uwagę na inną sieć, która chociaż nie jest dyskontem, to jest jedyną z pełnym polskim kapitałem. Dino jest rekordzistą pod względem otwierania sklepów. W roku 2022 Dino otworzyło 344 nowe sklepy, przewyższając liczbę 343 otwarć z roku 2021. Obecnie sieć Dino liczy 2156 placówek.

Inflacja w roku 2023

Sieci dyskontowe w Polsce nie zwalniają tempa rozwoju pomimo trudności, z jakimi muszą się mierzyć w roku 2023, takich jak wojna na Ukrainie, wysoka inflacja, wysokie koszty pracownicze czy zniesienie stanu epidemii.

Według informacji uzyskanych od największego w Polsce dyskontu, planuje się otwarcie od 130 do 150 nowych sklepów sieciowych oraz przeprowadzenie remontu około 350 sklepów w tym roku. Biedronka poinformowała także, że jest największym pracodawcą w Polsce, zatrudniając 80 tysięcy osób.

 

Warto przeczytać
AGD

Sieć supermarketów Aldi zapowiedziała, że w okresie Świąt Wielkanocnych przekaże potrzebującym nawet 400 000 posiłków. Wspierać będzie organizacje charytatywne, grupy społeczne oraz...